Advies op maat

Je belastbaarheid is voldoende tot (zeer) goed en je bent (zeer) doelgericht
Op Runfitcheck.nl heb je een unieke mogelijkheid om toe te werken naar je hardloopdoel! Ontvang wekelijks een online persoonlijk oefenschema voor thuis in je mailbox.

Schrijf je nu in!
Inschrijven is gratis en uitschrijven is heel eenvoudig.

Warming-up

Je belastbaarheid is voldoende tot (zeer) hoog, daarentegen blijft het belangrijk om iedere training met een goede warming-up te starten. Met een warming-up bereid je je lichaam en geest voor op de komende training en komen enkele andere belangrijke vaardigheden als kracht en lenigheid aan bod. Neem voldoende tijd voor een juiste en volledige warming-up. De volgende video is samengesteld voor jouw ideale warming-up:

Kracht- en techniektraining

Het is altijd verstandig om je belastbaarheid te verhogen. Dit kan door andere sporten te doen (wandelen, fietsen, fitness, zwemmen, bootcamp, etc.), of voer onderstaande video’s uit. Voer de 4 video’s, 3 maal per week uit. Waarbij iedere kracht- en techniekoefening, op eigen tempo, één minuut moet worden uitgevoerd zoals omschreven in de video.

In het gratis persoonlijk trainingsschema zal een breder scala aan oefeningen en trainingen worden gebruikt die aansluit bij jouw persoonlijke doelstelling. Klik hier voor meer variatie in je kracht- en techniektraining.

Plank is een krachtoefening voor de core: voor sterke buik- en rugspieren. Planken zorgt voor een sterke ondersteuning rond je (boven)rug en speelt een belangrijke rol bij het voorkomen van blessures.Skippings is een looptechniek en krachtoefening voor voet-, onderbeen- en rompspieren. Daarnaast is skippings een belangrijke oefening voor het verbeteren van je loophouding.Huppen twee benen zijwaarts bevordert van de stabiliteit van de enkel. Bij het huppen worden de voet- en kuitspieren getraind. Sterke voet- en kuitspieren helpen de klappen tijdens het hardlopen op te vangen.Tripplings is een looptechniek en krachtoefening voor voet-, onderbeen- en rompspieren. Daarnaast is ook tripplings een belangrijke oefening voor het verbeteren van je loophouding.

Runfitcheck.nl biedt ook een gratis persoonlijk trainingsadvies. Schrijf je nu in!

Niet vergeten

Vergeet ook dit niet.
Een goede warming-up is erg belangrijk in een blessurevrije voorbereiding op je hardloopdoel. Er zijn echter nog meer dingen waar je aan moet denken.

Trainingsschema
Hardlooptechniek
Ondergrond
Fitheidscheck
Luister naar je lichaam! Als je momenteel last hebt van een (hardloop)blessure kan je overwegen om direct contact op te nemen met een sportfysiotherapeut. Kijk HIER voor een lijst met adressen in jouw regio. Neem genoeg tijd om te herstellen van een blessure.
Zoek een loopgroep of een loopmaatje. Kijk HIER voor een loopgroep bij jouw in de buurt.

Werk je toe naar een hardloopdoel?

Op Runfitcheck.nl heb je een unieke mogelijkheid om toe te werken naar je hardloopdoel! Laat ons weten wanneer je hardloopevenement plaatsvindt en/of een loopafstand waar je je optimaal op wilt voorbereiden? Dan zorgen wij dat je elke week kosteloos een persoonlijk advies met hardloopschema’s, kracht- en techniektrainingen in je mailbox ontvangt, zodat je fit én met een goed gevoel kunt gaan hardlopen!

Schrijf je nu in!

Inschrijven is gratis en uitschrijven is heel eenvoudig.

Kijk voor meer tips en informatie over hardlopen en het voorkomen van blessures op Voorkomblessures.nl en Hardlopen.nl.